Klasa 6a już wie, jak samolotem podróżuje się!!!

12 października uczniowie klasy 6a udali się do BydgoskiegoPortu Lotniczego im. I. Paderewskiego. Celem wycieczki było zapoznanie się z pracą ludzi obsługujących lotnisko i jego funkcjonowaniem.

Przed wejściem czekał na nas przewodnik Pan Piotr, który opowiedział nam, jak właściwie przygotować się do podróży samolotem, czego nie należy wnosić na pokład samolotu, co zrobić, aby odprawa przebiegała szybko i sprawnie. Ogromnym przeżyciem było wejście na halę odlotów, skąd mogliśmy obserwować startujące i przylatujące samoloty. Udaliśmy się również do tzw. bagażowni, gdzie oglądaliśmy „karuzele”, na których kręcą się bagaże podróżnych.

Później spotkaliśmy się z panami ze służby celnej, którzy opowiedzieli, jak wygląda ich codzienna praca. Zaprezentowali również nowoczesne urządzenia – roboty, które wykorzystują w działaniach związanych z bagażem pozostawionym bez nadzoru bądź budzącym niepokój.

Następnie każdy z uczestników wycieczki przeszedł odprawę, kontrolę bezpieczeństwa. Przechodziliśmy przez specjalne bramki, które potrafią wykryć wszystkie metalowe przedmioty i prześwietlić bagaż.

Potem udaliśmy się na spotkanie ze strażakami z Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, którzy zajmują się bezpieczeństwem na lotnisku oraz pasie startowym. Każde lotnisko posiada swoje wozy strażackie,  które wykorzystuje się w akcjach w razie nagłych wypadków lotniczych. Strażacy zademonstrowali dzieciom wyposażenie takich wozów oraz pokazali, jak wygląda gaszenie płonącego samolotu.

Dużą atrakcją wycieczki była także przejażdżka autobusem po płycie lotniska i obserwacja samolotów różnych linii lotniczych przygotowanych do naprawy, remontów.

Dzięki wizycie w Porcie Lotniczym dowiedzieliśmy się nie tylko jak bezpiecznie i bezproblemowo podróżować, ale również poznaliśmy pracę służb lotniskowych od kuchni.

To była bardzo ciekawa wycieczka.