Pasowanie na czytelnika

Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie najmłodszych uczniów do grona czytelników biblioteki szkolnej. Wtedy zaczyna się niesamowita, czytelnicza przygoda dzieci, które mogą już same czytać.

13 października uczniowie klas 1 odbyli bardzo ważną podróż w ich życiu, a mianowicie podróż do stacji kolejowej „Literkowo”, w której zostali pasowani na czytelnika.

Na młodych czytelników czekała konduktorka w osobie Pani bibliotekarki. Dzieci, kierując się wskazówkami, musiały odszukać ukrytych w szkole wagoników i wykonać zadania sprawdzające ich znajomość z literatury dziecięcej. Były to zagadki z bajek i baśni. Ostatnia wskazówka zaprowadziła ich do stacji Literkowo, czyli do biblioteki. Tu, przyszli czytelnicy samodzielnie odszukali ukryte prośby książki, dotyczące sposobu jej traktowania, zapoznali się z regulaminem biblioteki, po czym złożyli uroczystą przysięgę, że będą kochać i szanować książki, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Na zakończenie, nasi nowi czytelnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy, które będą im przypominały o tym uroczystym wydarzeniu.

Mamy nadzieję, że po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się dzieciom z miejscem przyjaznym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani.

 

Apel do Rodziców
Korzystając z okazji pragniemy podkreślić, a jednocześnie zaapelować, jak bardzo ważną rzeczą jest czytanie dzieciom minimum 20 minut dziennie bajek i innych utworów literackich przez rodziców i najbliższych. Czytanie na głos stymuluje pamięć, nawiązywana jest bezpośrednia relacja, co w dużym stopniu przyczynia się do wszechstronnego rozwoju dziecka. Obcowanie ze słowem pisanym pobudza wyobraźnię, uczy kreatywności, ortografii, empatii, wrażliwości na innych, jest cudowną receptą na nudę, wprowadza w całkiem nowy, pełen wyobraźni świat. Codzienne czytanie dziecku dla przyjemności jest czynnością prawdziwie magiczną, zaspokaja wszystkie potrzeby emocjonalne dziecka, znakomicie wspiera jego rozwój psychiczny, intelektualny i społeczny, jest jedną z najskuteczniejszych strategii wychowawczych.